Refakatçi Politikası
09 Mart 2022

 LOGO.jpg

BOLU İZZET BAYSAL FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON

EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ

REFAKATÇİ POLİTİKASI

KOD : HD.YD.01

YAY.TRH.: 01.07.2011

REV.TRH. : 29.04.2020

REV.NO.: 02

SYF.NO/SAYI:1/1

  1. Hastalar ve refakatçiler, sağlık kurumlarında hizmetlerin aksamaması için belirlenen kurallara uymalıdırlar.
  2. Refakatçi için ilgili birim tarafından bir refakatçi kartı verilir. Refakatçi kartını mutlaka takmak zorundadır. Refakatçi kartı başkası tarafından kullanılmaz. Taburcu olurken refakatçi kartı teslim edilmelidir.
  3. Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik herhangi bir uygulama yapamazlar.
  4. Yemek tepsileri yerlerde ve kapı önlerinde bırakılmamalıdır.
  5. Elektrik düğmeleri ve musluklar açık bırakılmamalıdır.
  6. Pencere önlerine çamaşır asılmamalıdır.
  7. Hastane ortamında tütün ve alkollü madde kullanılmamalıdır
  8. Etajer üstü ve içi temiz olmalı, gereksiz hiçbir eşya bulundurulmamalıdır.
  9. Hasta odaları temiz tutulmalı, odalar havalandırılmalı, çöp kutularının kapakları kapalı tutulmalıdır.
  10. Kırmızı poşetli tıbbi atık çöp kovalarına kesinlikle çöp atılmamalıdır.
  11. Tuvaletler temiz tutulmalı, yerlere çöp atılmamalıdır.
  12. Yatakların düzenli ve temiz kalmasına dikkat edilmelidir.
  13. Taburcu işlemi yapılmadan önce odanızda bulunan malzemelerin(kumanda, saat, el antiseptiği, pike vb.) sorumluluğu sizlere ait olup, kontrolleri sağlanacaktır.
  14. Refakatçi değişimlerinden servis hemşiresi mutlaka haberdar edilmelidir.
  15. Refakatçiler nörolojik hastalarını asla yalnız bırakmamalıdır. Zorunlu hallerde servis hemşiresi haberdar edilmelidir.
  16. Refakatçilerin izolasyona alınan hastaları için hemşirelerin vermiş olduğu eğitimlere uymaları gerekmektedir.
  17. Hastanede telefon şarj aleti ve saç kurutma makinesi haricinde(su ısıtıcı, çaycı, kahve makinası vb.) elektrikli aletlerin kullanılması kesinlikle yasaktır.
  18. Refakatçi sayısı bir kişi ile sınırlıdır.
  19. Hasta odalarında hasta ve refakatçı uyumuna dikkat edilmelidir.
  20. Refakatçi, hekimlerin direktiflerine uygun olarak hastalarına bakmalı ve kurum disiplinine uymalıdırlar.
  21. Hastane içinde yüksek sesle konuşulmamalı, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemelidir.
  22. Hasta ve hasta yakınları sağlık çalışanlarına karşı saygı ve nezaket kurallarına uymalıdır.
  23. Hastalar sağlık durumları konusunda bilgi almak istediklerinde bunu hekimlerine bildirmelidirler.
  24. Hasta ve refakatçileri kullanımlarına sunulan eşya ve cihazlara zarar vermemelidirler.
  25. Hastalar ve refakatçiler teşhis ve tedavi sürecinde, hekim ve diğer sağlık çalışanlarıyla her aşamada işbirliği yapmalıdırlar.
  26. Hastalar ve refakatçiler hekimlerin ve diğer sağlık çalışanlarının vakitlerine saygı göstermeli,   onları   gereksiz   yere meşgul etmemelidirler.
  27. Hastane temizlik kurallarına dikkat edilmelidir. Acil durumlarda odalarda, banyo-wc’lerde ve tedavi ünitelerinde bulunan hemşire çağrı sistemini kullanınız. Hemşireye ulaşamadığınız herhangi bir durumda telefon ile “0”ı arayınız.

 

 

                                                                                        BAŞHEKİMLİK

 

HAZIRLAYAN

KONTROL EDEN

ONAYLAYAN

BİRİM SORUMLUSU

KALİTE YÖNETİM DİREKTÖRÜ

BAŞHEKİM

 




Çoğaltılan doküman kontrolsüz kopya niteliğindedir.